МЕДІА-ЦЕНТР 
 
НОВИНИ 
 
АНОНСИ 
 
СТРУКТУРА АКАДЕМІЇ 
КЕРІВНИЦТВО::
ВЧЕНА РАДА::
ВІДДІЛИ::
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ::
ЦЕНТР НАУКОВИХ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ЕКСПЕРТИЗ::
ЦЕНТР РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ФІНАНСОВОЇ СФЕРИ::
 
НАУКА 
Пріорітетні напрями наукових досліджень::
Наукова фінансово-економічна експертиза та впровадження результатів наукових досліджень::
АСПIРАНТУРА ТА ДОКТОРАНТУРА::
 
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ТА ДИСТАНЦІЙНА СИСТЕМИ 
 
ВИДАВНИЧА ДIЯЛЬНIСТЬ 
ЖУРНАЛ «ФІНАНСИ УКРАЇНИ»::
ЗБIРНИК «НАУКОВI ПРАЦI НДФI»::
ЕЛЕКТРОННІ ВИДАННЯ::
ДРУКОВАНІ ВИДАННЯ::
 
ІНФОРМАЦІЯ 
Історія Академії::
 
КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ 
 
ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ 
 
ICGFM Organizational Membership 
 
 
 
 
 
 Вiдвiдувачiв:  2886315
 
 
   

АФУ ВСТАНОВЛЮЄ ПЕРСПЕКТИВНІ НАУКОВІ КОНТАКТИ З ПРОВІДНИМИ ЕКОНОМІСТАМИ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ І КАНАДИ

30 квітня в Москві пройшла міжнародна конференція «Пост-глобалізація. Кінець неолібералізму та відродження соціальної держави». За ініціативою президента ДННУ «Академія фінансового управління», чл.-кор. НАН України, д.е.н., професора Єфименко Т.І. було встановлено контакт з Оргкомітетом конференції та завідувач відділу координації бюджетно-податкової та грошово-кредитної політики д.е.н. Любіч О.О. взяв участь у заході.

Авторитетні політологи, соціологи та економісти з різних країн міркували про шляхи виходу з економічної кризи та «захід» неолібералізму, про геополітичні виклики однополярному світу з гегемонією США в міжнародній політиці та валютних альтернативах долару у світовій економіці.

Алан Фріман, один з найвідоміших економістів сучасності, професор London Metropolitan University і науковий співробітник Queensland University of Technology, у своєму виступі зауважив, що нинішня криза не є циклічною кризою, властивою капіталізму. Це, за словами доповідача, виняткова, глибока структурна криза, коріння якої криється в природі капіталізму. Для виходу з цієї кризи необхідне серйозне державне втручання. Вихід з кризи вимагає дій, маючи на увазі дії уряду, які потягнуть за собою державні витрати, інакше кажучи, державні інвестиції. Тому зараз проводиться неоліберальна жорстка бюджетна політика, заснована на скороченні державних витрат, діаметрально протилежна заходам, необхідним сьогодні, і така бюджетна політика ще більше сприяє кризі.

Важливо відмовитися від неоліберального підходу у вирішенні економічних проблем. За словами пана Фрімана, ринок сприймається економістами неоліберального спрямування як щось досконале, на відміну від недосконалих людей, які створюють проблеми для його функціонування. Професор Фріман зауважив, що Росія може уникнути залучення до кризи, якщо зміниться її державна політика. Уряд Росії, на думку канадського економіста, повинен вживати заходів для підтримки вітчизняної економіки і активно брати участь в її регулюванні, у першу чергу, вкладанні коштів у промисловість.

Радіка Десай, індійський і канадський економіст, професор Department of Political Studies, University of Manitoba (Вінніпег, Канада), авторка книги «Geopolitical Economy: After US Hegemony, Globalization and Empire», говорила про мультиполярність у світі – міжнародному співтоваристві, що змінюється на однополярність світу, де гегемоном є Сполучені Штати. Професор Десай покладає серйозні сподівання на країни БРІКС, здатні, на її погляд, побудувати інтеграційну систему, яка зможе стати деякою альтернативою існуючим політико-економічним центрам. Десай відмітила, що між країнами БРІКС є серйозні політичні розбіжності, але спільні інтереси переважають, тому в об'єднанні є майбутнє.

Стосовно «глобалізації», то на думку обох учених, справа не в економіці, а в політичному рішенні, прийнятому США, та впродовж багатьох років нав’язуваним такими організаціями як МВФ і Світовий Банк, згідно з яким держава повинна самоусунутися з економіки, продати всі державні виробництва закордонним транснаціональним компаніям і припинити контролювати сферу фінансів і рух капіталу. Поняття «економічного партнерства» повністю суперечить тій помилковій взаємодоповнюваності, яку пропонує МВФ у своєму відкрито колоніальному рецепті, що промислово розвинені країни повинні надавати «капітал», а решта світу повинна надати «працю» і ресурси.

Країни, які стали проводити таку політику, постраждали від катастрофічного падіння ВВП, наприклад, колишні країни СРСР та Східна Європа після прийняття цієї шокової терапії. Такі країни, як Китай, які вступили до СОТ для здійснення міжнародної торгівлі, але не прийняли всіх приписів глобалізації, показали зовсім іншу модель зростання.

На фото: зал засідань

На конференції порушувалися не лише економічні та міжнародні питання. Доповідачі говорили про марксистські теорії, побудову нової соціальної держави, кондратьєвські цикли і необхідність відмови від проведення політики «Вашингтонського консенсусу», від ідеології МВФ, Світового банку та СОТ.

На загальне переконання учасників конференції, неолібералізм вичерпує ресурси свого існування і йому на зміну повинна прийти нова економічна політика і нове, справедливіше і гуманніше суспільство. Саме для того, щоб бути готовими до змін і, можливо, наблизити їх, громадські діячі та науковці з різних країн об'єдналися і ініціювали створення міжнародного проекту «Пост-глобалізація», у рамках якого проходила конференція «Кінець неолібералізму та відродження соціальної держави». Планується проведення конференцій, присвячених альтернативам неоліберальної політики, в Росії та за кордоном. Буде створено сайт www.pgobal.org, де провідні міжнародні критики глобалізації та неолібералізму представлять аналіз «Вашингтонського консенсусу» і політики МВФ, Світового Банку та СОТ, а також інтеграційного проекту Євросоюзу.

Професори А.Фріман та Р.Десай підтримали пропозицію відвідати Київ наприкінці цього року і на основі співпраці з Академією фінансового управління провести наукові читання з тематики шляхів виходу із кризи.

На фото: А. Фріман, О. Любіч, Р. Десай

Медіа-центр
Академії фінансового управління

8 травня 2013 року






ДОРОГІ СПІВРОБІТНИКИ, ШАНОВНІ ВЕТЕРАНИ ВЕЛИКОЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ВІЙНИ!



Сердечно вітаю Вас і Ваші родини із всенародним святом – Днем Перемоги!

У цей славний день ми знову повертаємося до 9 травня 1945 року, щоб з глибокою повагою згадати тих, хто виборов нашу свободу в страшному поєдинку з фашистськими загарбниками, хто вклав навіть маленьку частинку в справу Перемоги, адже саме з цього склався потужний і великий подвиг нашої держави.

У цей день ми схиляємося земним поклоном перед тими, хто проніс через лихоліття війни любов до Батьківщини і бажання бачити її багатою та квітучою. Ми у вічному боргу перед Вами, і прагнемо бути гідними Вашого високого подвигу, своїми помислами, прагненнями і добрими справами берегти мир і працювати на підвищення благополуччя України.

Зичу ветеранам і свідкам тих днів довгих років життя, здоров'я і щастя, а їхнім дітям і внукам – гордості за свою країну, за свій народ, а також удачі в усіх світлих починаннях!

Зі святом вас, дорогі визволителі!

Президент Академії фінансового управління
Тетяна Єфименко


Медіа-центр
Академії фінансового управління

7 травня 2013 року






В АКАДЕМІЇ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ РАДИЛИСЯ СТОСОВНО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ НАУКОВИХ КАДРІВ

У ДННУ «Академія фінансового управління» 4 квітня 2013 року відбулася нарада з питань підвищення якості підготовки аспірантів, докторантів. У ній взяли участь керівники підрозділів установи, наукові керівники дисертаційних досліджень, аспіранти та докторанти І-ІV років навчання.

Віце-президент Академії фінансового управління, доктор економічних наук, професор Сергій Леонідович Лондар у вступному слові звернув увагу присутніх, що нині особливо актуальним є питання ефективного використання бюджетних коштів, спрямованих на підготовку наукових кадрів. Важливою є також актуальність досліджень, тому необхідне залучення молодих науковців до наукового супроводу першочергових завдань реформування у сфері державних фінансів, визначених Програмою економічних реформ на 2012-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», Національним планом дій на 2012 рік щодо впровадження зазначеної Програми, іншими державними програмними документами.

Керівники відділів НДФІ Академії надали короткі звіти про наявність у аспірантів, докторантів останнього року навчання впроваджень у практичну роботу Міністерства фінансів України, інших центральних органів влади. Вони поділилися досвідом залучення аспірантів, докторантів І-ІV років навчання до виконання науково-дослідної тематики наукових відділів, розкрили механізми такої співпраці, спрямованої на виконання заходів, передбачених державними програмними документами у 2013 році. Аспіранти та докторанти заключного року навчання надали звіти про стан завершення дисертаційних досліджень та впровадження наукових результатів у практичну діяльність Міністерства фінансів України.

Віце-президент Академії Сергій Леонідович Лондар поінформував присутніх про польсько-українську міжнародну науково-практичну конференцію на тему «Розвиток державного управління», яка запланована на 8-11 вересня 2013 року. Він надав низку пропозицій щодо залучення аспірантів, докторантів участі в організаційних заходах.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

4 квітня 2013 року






ФАХІВЦІ АКАДЕМІЇ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ ПОДИСКУТУВАЛИ В РАМКАХ ФОРУМУ «1-ИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ФІНАНСОВИЙ ДІАЛОГ»

Науковці Академії фінансового управління взяли участь у 1-му українському фінансовому діалозі, який 21 березня 2013 року провело Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ Gmb) у рамках проекту «Підтримка реформ управління державними фінансами». На форумі були присутні представники ділових та наукових кіл, органів виконавчої влади, народні депутати України.

Відкрив засідання Посол Федеративної Республіки Німеччини доктор Крістоф Вайль. Він звернувся з вітальним словом до присутніх і представив основного доповідача – Державного секретаря Федерального Міністерства фінансів Німеччини (у відставці) Герда Елєрса, який підготував доповідь «Модернізація системи управління державними фінансами: пріоритети України».

Посол Федеративної Республіки Німеччини доктор Крістоф Вайль

Пан Герд Елерс у своєму виступі основний акцент зробив на тому, що на наступному етапі реформ в Україні в центрі уваги має бути не нове основоположне законодавство. Важливішою має стати готовність застосовувати наявне законодавство в сенсі спільної практики ЄС та адаптація деяких законодавчих положень. Він зазначив, що при цьому наступний етап реформ має концентруватися на таких аспектах – чітка відповідальність при складанні бюджету, відповідальність окремих розпорядників бюджетних коштів, широка та дієва процедура контролю рахунків, включно з парламентською сферою.

Герд Елерс також наголосив на важливості покращення роботи з громадськістю при складанні та виконанні бюджету, запровадженні середньострокового бюджетного планування та бюджетної політики, спрямованої на сталий розвиток. Важливо, щоб нова стратегія управління державними фінансами містила скоріше меншу кількість цілей, але таких, які можуть бути дійсно досягнуті за змістом і в рамках визначеного часу, підкреслив він.

Директор проекту «Підтримка реформ управління державними фінансами» пан Кристіан Дьорінг (праворуч) та пан Герд Елерс

Перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Оксана Калетник висловила переконання, що система державних фінансів України зможе успішно працювати тільки за умови, якщо будуть чітко розмежовані функції виконавчої та законодавчої гілок влади, а всі процеси стануть зрозумілими і прозорими для суспільства. «Фінансові системи України і Німеччини мають дуже схожі моделі. Але в Німеччині вона працює, це видно з економічного розвитку, по тому, як там живуть люди», – сказала народний депутат. Тому, на її погляд, головне питання полягає в тому, як організований процес і як розподілені функції всіх учасників.

За словами Оксани Калетник, нині на розгляд парламентського Комітету з питань бюджету депутати подають законопроекти, які стосуються виділення коштів на будівництво доріг, мостів чи станцій метрополітену. Але реалізовувати все те, що пропонують депутати, доведеться потім органам виконавчої влади, які не беруть участі в плануванні взагалі. Таким чином, розмивається поняття відповідальності.

Дискусію стосовно нових підходів до управління державними фінансами в Україні підтримали доктор економічних наук, завідувач відділу координації бюджетно-податкової та грошово-кредитної політики Академії фінансового управління Олександр Любіч, доктор економічних наук завідувач відділу державних фінансів відділення управління державними фінансами ДННУ «Академія фінансового управління» Василь Кудряшов та кандидат економічних наук, директор Інституту післядипломної освіти Академії фінансового управління Ярослав Котляревський. Вони висловили власне бачення підходів до розв’язання проблеми та зазначали, що фахівці Академії працюють над пропозиціями щодо модернізації системи управління державними фінансами з використанням зарубіжного досвіду, у тому числі, Німеччини.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

22 березня 2013 року






ФАХІВЦІ АКАДЕМІЇ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ ГОТОВІ АНАЛІЗУВАТИ ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ

Науковці Академії фінансового управління взяли участь у круглому столі «Національні проекти в стратегії економічної модернізації України», який відбувся 20 березня 2013 року в Національному інституті стратегічних досліджень. До участі у заході запрошені народні депутати України, посадовці міністерств і відомств, провідні вітчизняні вчені, експерти, представники неурядових організацій.

У ході засідання обговорено низку питань. Присутні зокрема, розглянули національне проектування в системі реалізації стратегічних пріоритетів економічної модернізації, підбили перші підсумки та проаналізували проблемні питання реалізації національних проектів в Україні. Розглянуто також напрями удосконалення управлінської моделі та механізмів впровадження національних проектів в нашій державі.

Голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів представив 4 національні проекти, що перейшли у інвестиційну стадію, нову схему управління проектами та розподіл національних проектів за пріоритетами. Перший заступник директора Національного інституту стратегічних досліджень Ярослав Жаліло відзначив, що значимість та потреба в Національних проектах значно зростає, особливо це відчувається в посткризовий період. Тому реалізація національного проектування в Україні має стати одним із головних інститутів стратегічного розвитку держави.

Доктор економічних наук, завідувач відділу координації бюджетно-податкової та грошово-кредитної політики Академії фінансового управління Олександр Любіч підкреслив, що запровадження національного проектування в Україні необхідно розглядати, в першу чергу, як інструмент реалізації комплексу стратегічно орієнтованих заходів, спрямованих на вирішення найбільш актуальних завдань системної модернізації значущої сфери суспільного життя.

Водночас, на його думку, будь-які заходи, спрямовані на запровадження національних проектів, обов’язково мають бути підкріплені пошуком нових підходів до фінансування капітальних витрат, залученням додаткових ресурсів через банківський сектор під державні гарантії, за рахунок удосконалення процедур державно-приватного партнерства. Як приклад він навів досвід Російського агентства зі страхування експортних кредитів та інвестицій, на діяльність якого розповсюджується державна гарантійна підтримка.

Зокрема, Зовнішекономбанком йому надана банківська гарантія на суму 10 млрд. дол. США до 31 грудня 2032 року включно. Олександр Любіч вважає, що Україна мала би побудувати аналогічну інституцію, яка надала б можливість реалізовувати національні проекти з тривалим терміном фінансування за таким же принципом. До наукового обґрунтування цієї проблематики могли б долучитится фахівці Академії фінансового управління.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

21 березня 2013 року






ПРОЕКТИ НАКАЗІВ МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ ДООПРАЦЮЮТЬ СПІЛЬНО З НАУКОВЦЯМИ

Фахівці Академії фінансового управління взяли участь у круглому столі з питань обговорення проектів наказів Міністерства фінансів України, що стосуються фінансової звітності підприємств. Захід відбувся 20 березня 2013 року в Українському союзі промисловців і підприємців і зібрав для дискусії представників ділових кіл, органів державної влади, керівників та головних бухгалтерів підприємств різних форм власності, науковців.

Начальник управління методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України Олег Канцуров представив документи, розроблені як додаток до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку задля приведення фінансової звітності вітчизняних підприємств до міжнародної практики. Це проекти наказів «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємств», «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності», «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2 «Консолідована фінансова звітність» та «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку».

Заступник директора науково-дослідного фінансового інституту Академії фінансового управління, доктор економічних наук, професор Людмила Ловінська роз’яснила присутнім суть окремих положень запропонованих проектів документів. При цьому вона висловила переконання, що за допомогою нормативно-правової бази бухгалтерського обліку не можна виправити прогалини у законодавстві, яке регулює господарську діяльність в Україні.

Голова Комісії УСПП з питань економічної політики Юлія Дроговоз запропонувала переглянути норми чинних положень стандартів бухгалтерського обліку в тій частині, що стосуються визначення та обліку фінансових інструментів й оборотних активів. Водночас від імені УСПП вона висловила вдячність Міністерству фінансів України, науковим колам за діалог з бізнесом, можливість спільно обговорити важливі для бухгалтерської спільноти документи та зробити відповідні висновки. «Сподіваємося на продовження такої ж конструктивної співпраці й надалі», – додала вона.

Учасники круглого столу детально проаналізували кожен з документів, виокремивши питання, які стосувалися неоднозначних трактувань деяких моментів, нечіткого визначення. Підтримавши документи в цілому, зауваження та пропозиції вирішили упорядкувати та відобразити у підсумковому документі, який підготують за результатами обговорення.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

21 березня 2013 року






АУДИТОРИ ОБГОВОРИЛИ ЗМІНИ ДО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ПОДАТКОВИХ РІЗНИЦЬ

В Академії фінансового управління 14 березня 2013 року відбувся круглий стіл з обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць» та Концепції змін до положень ІІІ-го розділу Податкового кодексу. До участі в ньому запросили представників провідних вітчизняних та іноземних аудиторських компаній, Спілки аудиторів України, спеціалістів Міністерства фінансів України, науковців.

Звертаючись з вітальним словом до учасників круглого столу, керівник групи розробників законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць», заступник директора НДФІ з наукової роботи Академії фінансового управління, доктор економічних наук, професор Людмила Ловінська наголосила на важливості обговорення законопроекту в колі аудиторів. Вона нагадала, що в 2010 році, коли велася робота над ІІІ розділом Податкового кодексу України, багато опонентів говорили про те, щоб залишити валові доходи і витрати, і нічого не змінювати в цій сфері.

Тоді потрібно було доводити, що правила бухгалтерського обліку варто покласти в основу податкового законодавства. Нині, наголосила вона, такої дискусії немає, оскільки всі розуміють, що запропоновані зміни – це великий крок у сфері реформування податкового законодавства, який базується на кращій світовій практиці. «Ми сьогодні повинні знайти кращий варіант, як, користуючись методологією бух обліку, оптимально визначити об’єкт оподаткування прибутку», – резюмувала Людмила Ловінська.

Віце-президент Спілки аудиторів України Михайло Крапивко схвально розцінив перехід на обчислення податку від бази фінансової звітності. Він наголосив, що це корисно з точки зору гармонізації бухгалтерського обліку, фінансової та податкової звітності, і висловив переконання, що така конструкція може допомогти повернути важливість правильного ведення бухобліку і головне – дотримання стандартів. Проте, на його погляд, при впровадженні нового законодавства виникає низка питань. Наприклад, чи потрібно, щоб фінансова звітність, на підставі якої визначається розмір податків, була перевірена аудитом, чи достатньо структурований закон, чи детально пропрацьовано питання термінології. «Я розумію, що закон спочатку писався не для бухгалтерів, а для менеджерів, але якщо ми переходимо на бухгалтерські принципи, то можна все-таки спробувати використовувати професійну мову», – зауважив Михайло Крапивко.

Підтримуючи дискусію, директор аудиторської фірми «Ів Інтербіланц Аудит» Михайло Кондратьєв висловив думку, що згаданий законопроект, скоріше написаний не для менеджерів, а для держави, оскільки він спрямований винятково на збільшення бази оподаткування, що відповідно зменшує втрати бюджету. Закон заміщає методичні рекомендації Міністерства фінансів України щодо застосування податкових різниць, що залишилися на рівні проекту. Він запропонував залишити законодавство таким, яким воно нині є, оскільки, на його думку, воно є достатньо ліберальним, клієнтоорієнтованим і набагато більш бізнес-орієнтованим, ніж в ЄС. «Проблема не в законі, а в адмініструванні», – підсумував Михайло Кондратьєв.

Член Ради ВПГО «Спілка аудиторів України» Тетяна Зацерковна звернула увагу присутніх, що відповідно до положень Податкового кодексу України нові правила починаються з 2013-го року. Проте, на її думку, законопроект, який регулює це питання, «настільки сирий», що вона непокоїться, що до кінця першого кварталу це буде неякісний документ. У цьому випадку вона запропонувала відтермінувати звітність за новим порядком для того, щоб підготувати «якісно новий» документ, за яким би працювали у майбутньому. Вона також поставила питання про те, чи потрібно проводити аудит всієї фінансової звітності. «Якщо так, то тоді ми повинні розуміти, що аудит – це не суцільна перевірка. Наскільки буде відповідальність аудитора за ту фінансову звітність, а якщо потім державні чиновники поставлять солідарну відповідальність аудитора та суб'єкта господарювання за ці показники?» – зауважила Тетяна Зацерковна.

Директор аудиторської фірми «Блискор» Тетяна Шпаковська як аудитор з 20-літнім стажем, висловила готовність увійти в групу з доопрацювання законопроекту, оскільки бачить у ньому деякі недолугі моменти. Вона, зокрема, звернула увагу на податкові різниці за окремими операціями, підкреслила, що дуже багато положень перетягнені зі старого закону. Її колега, директор аудиторської фірми «Аудит-АСК» Олександр Кузуб закликав аудиторську спільноту «говорити однією професійною мовою». «Давайте слово «податкові різниці» розуміти однаково, хоча б за стандартами. Тим більше, що тут все вже згадували міжнародні стандарти. За міжнародними стандартами податкові різниці – різниці між оцінкою за стандартами обліку мінус оцінка за податковим законодавством. І міжнародний стандарт 12-ий, і наш ПСБО 17-ий, вимагають і допускають балансовий метод обліку. Тоді чому б нам в податковому законодавстві не застосовувати підхід, який закладений в самих стандартах?», – запитав він, додавши, що у даному викладі положень документа бухгалтер-професіонал не може зрозуміти, що це не ті бухгалтерські різниці, а введення поняття тимчасових різниць збиває з системи координат. додав, «ідея використовувати прибуток до оподаткування підвищить рейтинг використання бухгалтерського обліку, його ефективність та популяризацію».

Директор з контролю якості аудиторської фірми «УПК-Аудит ЛТД» Олександр Медведєв звернув увагу на складну термінологію документа та підтримав ідею коригування фінансового результату на податкові різниці. Зауважив, що Концепцію змін до положень ІІІ-го розділу Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць потрібно було обговорювати раніше, а зараз слушним є обговорення самого документу проекту Закону. Його позицію підтримала Наталія Василенко з Української асоціації сертифікованих бухгалтерів і аудиторів, яка також звернула увагу на важкість викладу тексту законопроекту та неоднозначність трактування окремих його статей. Вона запропонувала у деяких випадках спростити формулювання.

Віце-президент Ради незалежних бухгалтерів і аудиторів Олександр Малишкін запропонував провести більш відкрите обговорення цього питання серед бухгалтерської спільноти, хоча б серед професійних бухгалтерських організацій, і почути думку тих, кому доведеться працювати саме з цим механізмом. Він підкреслив, що є й прихильники, і противники такого механізму, а сам зайняв позицію, що потрібно дати вибір платнику податку право обирати, яким способом він обраховує декларацію .

Підсумовуючи результати засідання, Людмила Ловінська пояснила, що закон написаний не для бухгалтерів, а для всіх платників податків, а робота над законопроектом щодо внесення змін до положень ІІІ-го розділу Податкового кодексу України здійснюється у відповідності до Програми Президента України. Вона запропонувала охочим попрацювати над законопроектом в складі робочої групи з тим, щоб удосконалити та чіткіше виписати окремі його положення.

Учасники круглого столу ухвалили резолюцію, до якої увійшли конкретні пропозиції, обговорені в ході засідання. Зокрема, підтримана пропозиція щодо ідеї визначення об’єкта оподаткування з податку на прибуток через коригування фінансового результату на податкові постійні та тимчасові різниці, щодо удосконалення структури проекту закону з формуванням розділів про загальні підходи, галузеві особливості оподаткування та оподаткування операцій особливого типу. Запропоновано також доопрацювати термінологію, використану в законопроекті, з метою її уніфікації зі стандартами бухгалтерського обліку та нормативно-правовим полем з забезпечення господарської діяльності в Україні.

Підтримана пропозиція про запровадження змін щодо визначення об’єкта оподаткування з податку на прибуток через коригування фінансового результату на податкові постійні та тимчасові різниці, яке слід здійснювати з дотриманням чинних положень Податкового Кодексу України, зокрема, «…зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила…».

Медіа-центр
Академії фінансового управління

18 березня 2013 року






ЗАКОНОПРОЕКТ З ВИЗНАЧЕННЯ ПОДАТКОВИХ РІЗНИЦЬ ДОПОВНЕНИЙ ПРОПОЗИЦІЯМИ ПОДАТКОВИХ КОНСУЛЬТАНТІВ


Круглий стіл на тему «Нові підходи до розрахунку об’єкту оподаткування податком на прибуток за даними бухгалтерського обліку з розрахунком податкових різниць» за участю фахівців Академії фінансового управління відбувся 13 березня 2013 року. Організатором заходу виступило Всеукраїнське громадське об’єднання «Спілка податкових консультантів України». У роботі круглого столу взяли участь фахівці Міністерства фінансів України, ДПС України, Федерації роботодавців України, всеукраїнських професійних громадських об’єднань, науковці та практикуючі бухгалтери.

Заступник директора науково-дослідного фінансового інституту Академії фінансового управління, доктор економічних наук, професор Людмила Ловінська наголосила, що необхідність проведення такого заходу обумовлена обговоренням в експертному середовищі проекту змін до положень ІІІ розділу «Податок на прибуток підприємств» Податкового Кодексу України на основі нової концепції визначення об’єкту оподаткування податком на прибуток за даними фінансової звітності підприємств з розрахунком податкових різниць. Як керівник групи розробників проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць» вона ознайомила присутніх з новаціями, викладеними у документі, й запропонувала долучитися до обговорення.

За результатами проведення відкритої дискусії учасники круглого столу ухвалили підсумковий документ. У ньому, зокрема, йдеться про те, що розробка проекту змін до ІІІ розділу ПКУ на основі запропонованої для обговорення концепції відповідає положенням, які були закріплені в резолюціях науково-практичних семінарів «Податкові різниці: економічний зміст, методика визначення», що відбулися за участю широких кіл представників бізнесу у 2012 році в Луцьку, Києві та Полтаві.

Присутні запропонували продовжити доопрацювання законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць» та Концепції змін до положень ІІІ-го розділу Податкового кодексу. У числі зауважень та пропозицій – доповнити перелік податкових різниць, які зменшують або збільшують прибуток до оподаткування за фінансовою звітністю підприємств, різницями, що є притаманними фінансової звітності, складеної за МСФЗ, передбачити технічну можливість використання нових підходів до визначення оподатковуваного прибутку для платників податку на прибуток, таких, як оператори спільної діяльності без створення юридичної особи, управителі майна, відокремлені підрозділи юридичних осіб, та інші.

Разом із розробкою нових підходів до визначення оподатковуваного прибутку запропоновано провести уточнення чинних норм Податкового кодексу України з метою усунення протиріч. Учасники круглого столу також висловили пропозицію щодо створення робочої групи з доопрацювання законопроекту, з залученням до її складу представників Міністерства фінансів та Міністерства доходів і зборів, а також фахівців від професійної спільноти та від бізнесу.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

15 березня 2013 року






ПРОЕКТ ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОДАТКОВИХ РІЗНИЦЬ ОБГОВОРЕНО З БІЗНЕС-КОЛАМИ

Фахівці Академії фінансового управління спільно зі спеціалістами Міністерства фінансів України та активістами Українського союзу промисловців і підприємців 12 березня 2013 року взяли участь у круглому столі з обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць» та Концепції змін до положень ІІІ-го розділу Податкового кодексу. Учасниками дискусії стали майже 70 представників комерційних структур, бізнес-асоціацій, органів державної влади, міністерств та відомств, наукових установ.

Вітаючи учасників круглого стола, віце-президент УСПП Сергій Прохоров підкреслив, що найважливішим моментом зустрічі вважає те, що бізнес може висловити владі свою позицію. Він схвально розцінив ініціативу Міністерства фінансів, яке висловило готовність до діалогу з підприємницьким середовищем. «Ми повинні сформувати єдину позицію, тому бізнес має внести свої виважені та продумані пропозиції й обґрунтувати їх», – резюмував Сергій Прохоров, пообіцявши, що для врахування конструктивних міркувань, їх буде зібрано та узагальнено, щоб у майбутньому на регуляторному рівні створювати сприятливі умови діяльності для бізнесу.

Керівник групи розробників законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць», заступник директора Науково-дослідного фінансового інституту Академії фінансового управління, доктор економічних наук Людмила Ловінська уточнила, що така модель щодо визначення податку на прибуток та переліку податкових різниць фактично була виписана у 2010 році, коли розробляли ІІІ розділ Податкового кодексу, але не сприйнята на той час. Вона ознайомила присутніх зі світовою практикою та підходами до визначення об’єкта оподаткування податку на прибуток з використанням показників фінансової звітності.

Заступник директора НДФІ розповіла про два варіанти корегування прибутку за фінансовою звітністю, які існують у світі, підкресливши, що вона особисто є симпатиком обох варіантів. Однак, виходячи з тези, що ми в Україну маємо запозичити краще, а не гірше, вона переконана, що доцільнішим буде запровадження моделі, коли об’єкт оподаткування визначається через корегування фінансового результату на податкові різниці за доходами і витратами. Оскільки в Україні платниками податку на прибуток є не тільки корпорації, для яких у світі при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток ширше застосовується корегування фінансового прибутку на оремо визначені доходи та витрати, а й малий і середній бізнес, то обрали методологію податкових різниць, яка є більш привабливою через простіше адміністрування та більш дешевий варіант визначення податку.

Людмила Ловінська повідомила, що Академія фінансового управління упродовж попереднього року провела серію семінарів по Україні з обговорення механізму податкових різниць та апробацію зазначеного механізму на великих підприємствах. Виявилося, що для кожного конкретного підприємства максимальна кількість податкових різниць буде 4 або 6 із загальної кількості усіх можливих. Серед завдань, які були поставлені перед колективом розробників законопроекту, вона назвала збереження фіскальної складової, щоб не зменшилися доходи бюджету та збереглися ті домовленості, які існують на нинішній день між владою і бізнесом. На її переконання, переважна більшість податкових різниць – це якраз результат домовленості влади і бізнесу.

Менеджер аудиторської компанії BDO LLC Сергій Рогозний подякував розробникам проекту, підкресливши, що пророблена велика робота. Це позитивний поступ щодо оподаткування окремих сфер діяльності та операцій. Проте, як і кожна робота, законопроект потребує корегування. Він запропонував внести зміни до конкретних статей проекту з тим, щоб поліпшити його. Його позицію підтримав Віталій Шеремета з компанії «Делойт енд туш юск», зазначивши, що він, як фахівець, вважає ідею запровадження податкових різниць хорошою. Він звернув увагу присутніх на те, що потрібно також визначитися, за яким стандартом працювати, щоб не було варіацій. «Нині в нас нема податкової консолідації, і це породжує перетікання фінансових ресурсів для цілей оптимізації податкових виплат. Тому, на мій погляд, перед ухваленням цього законопроекту потрібно ухвалити норми про податкову консолідацію», – підкреслив він і запропонував для доопрацювання законопроекту зібрати робочу групу, до якої б увійшли як представники бізнес-середовища, так і органів державної влади, зокрема, Міністерства фінансів.

Ректор Міжнародної академії фінансів та інвестицій Ігор Подолєв загалом позитивно оцінив законопроект, назвавши роботу дуже корисною і такою, що вселяє впевненість. «Ми хочемо не зруйнувати державну систему взаємовідносин з бізнесом, а зробити її більш стимулюючою», – підкреслив виступаючий. Ігор Подолєв також звернув увагу на необхідність розробки структури реалізації цього закону і створення для цієї мети «компанії однодумців», оскільки на шляху впровадження документу завжди є підзаконні акти, які можуть ненавмисно спотворити суть документа. Він також виступив за розробку чіткого визначення постійних і тимчасових податкових різниць, щоб максимально можливо виключити подвійне трактування цих термінів.

Голова Комісії УСПП з питань економічної політики Юлія Дроговоз висловила побажання підприємців відтермінувати норми чинної редакції Податкового кодексу України щодо складання звітності за податковими різницями, якщо цього року не буде ухвалено запропонованого законопроекту. Вона висловила велику вдячність за те, що проект обговорюється з підприємцями і вони можуть підключитися до дискусію, щоб висловити свою позицію.

Підсумовуючи дискусію, Людмила Ловінська підкреслила, що дуже рада, що нині ідея наближення податкового законодавства до методологічних засад бухгалтерського обліку нарешті перемогла. Вона звернула увагу на ще один аспект у роботі над законопроектом, зокрема, те, що зміни в Податковому кодексі України тягнуть за собою зміни в іншому законодавстві. Наприклад, потребує суттєвого доопрацювання закон про бухгалтерський облік, про аудиторську діяльність, переклад українською мовою Міжнародних стандартів фінансової звітності та відповідні підзаконні акти.

Учасники круглого стола дійшли згоди, що проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення переліку податкових різниць» потребує доопрацювання. Вони запропонували створити робочу групу, яка б систематизувала пропозиції бізнес-середовища і врахувала їх у подальшій роботі над документом.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

14 березня 2013 року






ДОРОГІ КОЛЕГИ-ЖІНКИ!
ПРИЙМІТЬ ЩИРІ ВІТАННЯ З МІЖНАРОДНИМ ЖІНОЧИМ ДНЕМ – 8 БЕРЕЗНЯ



Ви вносите неоціненний вклад у соціально-економічний розвиток нашої держави, працюючи в царині фінансово-економічної науки, але залишаєтеся втіленням турботи, справедливості, милосердя, уособленням тепла, сімейного затишку, жіночої чарівності.

Високо цінуючи вашу працелюбність, доброту, чуйність, щедрість душ, у цей святковий день від усього серця зичу вам здійснення найзаповітніших мрій, удачі в усіх починаннях.

Нехай ваші душі зігріються теплим весняним сонцем, а подарунком стануть лагідні посмішки рідних та близьких.

Добра й здоров’я вам на багато літ, щастя, любові, благополуччя!

Президент Академії фінансового управління
Тетяна Єфименко


Медіа-центр
Академії фінансового управління

6 березня 2013 року





 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29
©2003