МЕДІА-ЦЕНТР 
 
НОВИНИ 
 
АНОНСИ 
 
СТРУКТУРА АКАДЕМІЇ 
КЕРІВНИЦТВО::
ВЧЕНА РАДА::
ВІДДІЛИ::
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ::
ЦЕНТР НАУКОВИХ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ЕКСПЕРТИЗ::
ЦЕНТР РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ФІНАНСОВОЇ СФЕРИ::
 
НАУКА 
Пріорітетні напрями наукових досліджень::
Наукова фінансово-економічна експертиза та впровадження результатів наукових досліджень::
АСПIРАНТУРА ТА ДОКТОРАНТУРА::
 
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ТА ДИСТАНЦІЙНА СИСТЕМИ 
 
ВИДАВНИЧА ДIЯЛЬНIСТЬ 
ЖУРНАЛ «ФІНАНСИ УКРАЇНИ»::
ЗБIРНИК «НАУКОВI ПРАЦI НДФI»::
ЕЛЕКТРОННІ ВИДАННЯ::
ДРУКОВАНІ ВИДАННЯ::
 
ІНФОРМАЦІЯ 
Історія Академії::
 
КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ 
 
ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ 
 
ICGFM Organizational Membership 
 
 
 
 
 
 Вiдвiдувачiв:  2886302
 
 
   

АКАДЕМІЯ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ ТА КОМПАНІЯ SAS ДОМОВИЛИСЯ ПРО СПІЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Науковці Академії фінансового управління – президент Академії, член-кореспондент НАН України, доктор економічних наук, професор Т.І. Єфименко та завідувач відділу координації бюджетно-податкової та грошово-кредитної політики доктор економічних наук, професор О.О. Любіч на запрошення Оргкомітету «SAS Forum Russia 2013» з метою вивчення передового світового досвіду щодо механізмів стабілізації фінансового сектору та використання бізнес-аналітики у держструктурах взяли участь у роботі щорічного форуму з бізнес-аналітики - SAS FORUM RUSSIA 2013.

Захід відбувся 25 вересня у готелі Ritz-Carlton Moscow і розцінений як найбільш представницький в Росії і країнах СНД. Він пройшов під девізом «SAS – технології, які надихають на перетворення». Високий професійний рівень доповідачів та учасників, актуальність питань, що обговорювалися в рамках дискусій та секційних засідань, зробили SAS Forum Russia 2013 місцем зустрічі лідерів бізнесу та експертів в області бізнес-аналітики.

За минулі роки SAS FORUM перетворився на захід, який повною мірою відображає основні тенденції і напрями розвитку сучасної бізнес-аналітики. Тут уже склалася своя представницька аудиторія: досвідом вирішення важливих бізнес-задач за допомогою аналітичних інструментів діляться відомі експерти з державних структур, великих організацій фінансового, телекомунікаційного, нафтогазового, енергетичного та інших секторів економіки. Згідно зі звітом незалежної аналітичної компанії IDC, в 2012 році обсяг ринку бізнес-аналітики (Business Intelligence, BI) досяг 34,9 млрд дол, продемонструвавши зростання на 8,7 відсотків. Це значно випереджає темпи зростання світового ринку ПЗ та ІКТ в цілому (3,6 і 2,9 відсотків відповідно).

Про динамічний розвиток компанії SAS у Росії та СНД за минулий рік й основні тенденції в бізнес-аналітиці розповів Валерій Панкратов, генеральний директор SAS Росія/СНД.

На знімку: виступ В. Панкратова на пленарному засіданні

Окреслюючи тенденції в бізнес-аналітиці, він звернув увагу, що найбільше зростання цікавості спостерігається до систем управління ризиками. Змінюється і характер вирішуваних завдань: від аналітичної звітності, яка дає змогу розуміти, що відбувалося і відбувається, компанії все частіше переходять до набагато більш складних завдань прогнозування та оптимізації. Стрімке зростання обсягів даних, у тому числі текстової інформації, веде до попиту на системи високопродуктивної аналітики та інтелектуального аналізу тексту і до бурхливого розвитку такого інструментарію.

Бізнес-аналітика в період економічної нестабільності стала користуватися масовим попитом в РФ і країнах СНД і на сьогодні стає невід’ємною частиною сучасної культури управління.

Зміст секції «Рішення для державних організацій» відображає істотне зростання інтересу держструктур до використання бізнес-аналітики за останній рік. Він викликаний в першу чергу приходом до державних установ сучасних управлінців, які розуміють цінність інформації, її оперативного і якісного аналізу. Іншим важливим чинником послужив випуск на ринок як основних гравців принципово нових аналітичних продуктів з обробки великих обсягів даних, що відкрило можливості вирішувати завдання аналітики в масштабах країни.

Цього року в програму Форуму була вперше включена секція «Боротьба з шахрайством». Актуальність теми обумовлена тим, що практично всі організації (і, перш за все, банки й страхові компанії) несуть збитки від шахрайства в різних його проявах. Консервативних методів боротьби з шахрайством вже недостатньо через постійне вдосконалення шахраями своїх прийомів і схем, тому технології та інструменти для запобігання та виявлення шахрайства повинні розвиватися ще динамічніше. На Форумі представлений продукт SAS Fraud Framework для проактивного виявлення, запобігання та розслідування потенційних шахрайських кредитів – це потужний інструмент для управління ризиками та боротьби з шахрайством в організаціях.

На секції «Управління ризиками» розглянуті кроки, які вживають фінансові організації в світлі майбутнього переходу на стандарти Базель II і Базель III, а також в рамках ухваленого влітку 2013 року закону про створення в Росії єдиного мегарегулятора на базі Банку Росії, якому передаються повноваження з регулювання, контролю і нагляду у сфері фінансових ринків. Учасників зацікавили виступи з цих питань представників провідних банків Росії і членів Базельського комітету, доповідь SAS про використання мобільних пристроїв для управління ризиками, а також ряд демонстрацій з управління різними видами ризиків.

У рамках роботи Форуму науковці Академії провели низку зустрічей із представниками компанії SAS з метою ознайомлення з сучасним досвідом щодо наступних питань:

- кращі світові практики в управлінні фінансами в державному секторі в умовах антикризових заходів;

- обмін інформацією та досвідом щодо економічних та фінансових аспектів протидії шахрайству і фінансовим злочинам;

- використання нових аналітичних продуктів з обробки великих обсягів даних, що відкриває можливості вирішувати завдання аналітики в масштабах країни.

Встановлені робочі контакти і проведено переговори з Вішалем Маріа (Vishal Marria), Старшим директором, керівником напряму протидії шахрайству і фінансовим злочинам у регіонах EMEA (Europe, the Middle East and Africa) і AP (Asia-Pacific) (Велика Британія); Мануелем Нуччіо (Manuel Nuccio), Старшим бізнес-консультантом з управління ризиками SAS Россия/СНД; Марком Пітсом (Mark Pitts), Cтаршим віце-президентом SourceHOV (США).

На знімку (зліва направо): Т. Єфименко, В. Панкратов, Мануель Нуччіо (Manuel Nuccio), О. Любіч

На знімку (зліва направо): Т. Єфименко, Марк Пітс (Mark Pitts), О. Любіч

На знімку (зліва направо): Т. Єфименко, Вішаль Маріа (Vishal Marria), О. Любіч

26-27 вересня 2013 р. відбувалися переговори між представниками Академії фінансового управління та керівниками SAS Росія/СНД (Панкратов В.Ю. – генеральний директор SAS Росія/СНД, Заєць А.Ю. – директор з розвитку бізнесу SAS Росія/СНД). У результаті досягнуто згоди про спільну діяльність та складено Протокол намірів.

На знімку (зліва направо): О. Любіч, Т. Єфименко, А. Заєць

Суттєвим підсумком переговорів стала домовленість між представниками SAS Росія/СНД, SAS Україна та Академією фінансового управління про спільне проведення Міжнародної науково-практичної конференції «Банк 2014» у м. Києві (IV квартал 2013 року).

Медіа-центр
Академії фінансового управління

1 жовтня 2013 року






НАУКОВЦІ АКАДЕМІЇ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ ВИСТУПАЮТЬ ЗА ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАКОНУ ПРО ТРАНСФЕРТНЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ

Провідні фахівці з питань податків і державних фінансів Державної навчально-наукової установи «Академія фінансового управління» взяли участь в обговоренні Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», який набрав чинності з 1 вересня цього року. Дискусія проходила на круглому столі «Податкові новації: що потрібно поліпшити в законі про трансферне ціноутворення?», який відбувся 26 вересня в інформаційному агентстві «Українські новини».

Заступник директора Центру наукових фінансово-економічних експертиз Академії фінансового управління, заслужений економіст України Світлана Сороко повідомила, що за період імплементації Податкового кодексу України було ухвалено майже 40 законів, якими вносилися зміни до кодексу. Серед них чимало таких, які ідеально підійшли бізнесу, оскільки законодавці «прагнуть до партнерських відносин держави та бізнесу». Але є й такі, які викликають певні проблеми і вимагають змін. Тому, на її думку, робити висновки щодо останніх змін у Податковому кодексі стосовно проблемності запровадження в Україні трансфертного ціноутворення передчасно. Напевно спочатку необхідно дочекатися ухвалення нормативних актів на їх реалізацію, а потім робити висновки. За її словами, процес удосконалення законодавчої бази перманентний і це «абсолютно нормальне явище». «Я думаю, що настав час запроваджувати трансферне ціноутворення в Україні, але оскільки ще немає нормативних актів на реалізацію положень статті 39 ПКУ, то, очевидно, буде ухвалено рішення щодо перенесення терміну її впровадження з 2014 року», – припустила Світлана Сороко.

Вона погодилася з деякими висловлюваннями керівника податкової та юридичної практики EY в Україні Володимира Котенка, що закон в ідеалі повинен містити норми прямої дії. Але стосовно трансфертного ціноутворення важко це уявити, адже в такому разі у документі мають бути детально прописані всі механізми і методи їх застосовування. У результаті закон може стати другим Податковим кодексом за своїм обсягом. Тому повинні бути розроблені та затверджені методичні рекомендації щодо застосування цього документа, вважає Світлана Сороко. А щоб вони були виписані якісно та з урахуванням запитів бізнесу, потрібно обговорювати деталі з фахівцями й шукати компромісні рішення. Головне, законом надається можливість бізнесу узгоджувати ціни у контрольованих операціях, що, у свою чергу, надасть їм можливість уникати негативних наслідків. Платити податки повинні усі, і в повному обсязі. Із цим потрібно змиритися.

Участь у професійній дискусії також взяли експерти провідних аналітичних центрів та дослідницьких інститутів, фахівці з оподаткування і державних фінансів. Серед експертів – керівник податкової практики Baker Tilly Ukraine Рустам Вахітов, керівник податкової та юридичної практики EY в Україні Володимир Котенко, радник ЮК Integrites Ярослав Абрамов, президент ВГО «Спілка податкових консультантів України» Леонід Рубаненко, керуючий партнер PSP Audit Дмитро Сушко. Присутні погоджувалися, що ідея закону про трансферне ціноутворення дуже хороша, а сам закон є важливим для розвитку цивілізованих відносин бізнесу і держави. Але щоб закон запрацював на повну силу, його потрібно доопрацювати.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

27 вересня 2013 року






АКАДЕМІЯ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ ВІЗЬМЕ УЧАСТЬ У ПІДГОТОВЦІ ЩОРІЧНОГО ПОСЛАННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ

Відповідно до Розпорядження Президента України від 24 вересня 2013 року №306/2013-рп президент Академії фінансового управління, член-кореспондент НАН України, доктор економічних наук професор Тетяна Єфименко включена до складу робочої групи з підготовки Щорічних послань Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України.

Передбачені пунктом 2 статті 106 Конституції України щорічні послання Президента України до Верховної Ради України є офіційними документами глави держави, де на основі аналізу внутрішнього і зовнішнього становища України визначаються найважливіші напрями економічного, політичного і соціального розвитку, передбачаються заходи щодо неухильного забезпечення прав і свобод людини і громадянина, вдосконалення нормативних механізмів регулювання суспільних відносин Проект Щорічного послання на 2014 рік планується розробити до 1 лютого наступного року. Для методичного та наукового забезпечення підготовки проекту, надання аналітичних матеріалів, належної підготовки прогнозних розрахунків, статистичної та аналітичної інформації, які увійдуть до Послання, залучено провідних науковців України.

РОЗПОРЯДЖЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 306/2013-рп http://www.president.gov.ua/documents/16080.html
ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ http://www.president.gov.ua/documents/16083.html

Медіа-центр
Академії фінансового управління

25 вересня 2013 року






ДЕРЖАВНІ СЛУЖБОВЦІ ПІДВИЩИЛИ КВАЛІФІКАЦІЮ ЗА СПРИЯННЯ ФАХІВЦІВ З КОРОЛІВСТВА НІДЕРЛАНДІВ

Стратегічні й тактичні аспекти антикризової політики у банківському секторі, актуальні питання макроекономічного прогнозування та особливості середньострокової фіскальної політики обговорено на тренінгу «Антикризове управління у сфері державних фінансів». Захід відбувся 19-20 вересня в Міністерстві фінансів України у рамках проекту «Підвищення кваліфікації державних службовців у сфері державних фінансів України» за участю представників Міністерства фінансів Королівства Нідерландів.

У вступному слові президент ДННУ «Академія фінансового управління», член-кореспондент НАН України, доктор економічних наук, професор Тетяна Єфименко звернула увагу присутніх, що днями Уряд схвалив проект Угоди про асоціацію з Європейським Союзом. За її словами, однією зі складових євроінтеграційного вектора України є ухвалення та реалізація стратегії удосконалення управління державними фінансами, зокрема, наближення стандартів управління державними фінансами до європейських. «Звичайно, не складно навчити цим правилам, але наше завдання полягає у тому, щоб був творчий підхід до того, як застосувати їх в Україні», – наголосила Тетяна Єфименко.

Заступник Міністра фінансів України – керівник апарату Юрій Шевченко відзначив важливість заходу як унікальної можливості для обміну досвідом між Україною та Королівством Нідерландів. Він також зазначив, що в умовах проведення масштабних реформ та на шляху соціально-економічного розвитку Україна відкрита до імплементації позитивного європейського досвіду та інноваційних методів управління.

Зі стратегією та тактичними питаннями антикризової політики в банківському секторі учасників тренінгу ознайомив заступник директора Департаменту фінансової стабільності фінансових ринків Міністерства фінансів Королівства Нідерландів Майкл Хейдра. Він підкреслив, що капіталізація банків у Нідерландах стала одним із важелів антикризової політики і була пов’язана з фінансовою кризою 2008-2009 років. Нідерландський фінансист наголосив, що для уникнення вирішення проблем банків за рахунок держави у майбутньому необхідна потужна політична воля, адже від стабільності банківської системи залежить не лише рівень довіри вкладників до фінансово-кредитної системи держави, а й стабільність економіки загалом.

Програмний координатор економічного блоку Національної академії фінансів і економіки Міністерства фінансів Королівства Нідерландів Ян Дондерс ознайомив учасників з досвідом та особливостями середньострокової фіскальної політики у Нідерландах, розкрив актуальні питання щодо макроекономічного прогнозування. Він також взяв участь у дискусії стосовно впровадження міжнародних стандартів у фіскальній політиці та їх зв’язку з розвитком фінансової звітності.

Упродовж двох днів участь у тренінгу взяли понад 150 фахівців з Міністерства фінансів України та Академії фінансового управління, Міністерства доходів і зборів України, Національного банку, Державної казначейської служби, Державної фінансової інспекції, Державної служби фінансового моніторингу, Федерації професійних бухгалтерів і аудиторів України, Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України. До тренінгу також долучилися працівники структурних підрозділів з питань фінансів обласних та районних державних адміністрацій, представники Асоціації малих міст України.

Підсумовуючи результати роботи, президент Академії фінансового управління Тетяна Єфименко зазначила, що переймаючи закордонний досвід управління державними фінансами сьогодні, Україна закладає фундамент для зміцнення та процвітання економіки у майбутньому. А тісна співпраця та взаємодія з міжнародними експертами сприяє використанню сучасних підходів до управління державними фінансами та економікою країни.

У свою чергу керівник Проекту від Нідерландської сторони Ян ван Тайнен відзначив змістовний діалог з українськими фахівцями та наголосив, що знання, отримані на тренінгу, були взаємно корисними. Він висловив сподівання, що українські колеги і надалі підтримуватимуть прагнення нідерландської сторони передати позитивний досвід у сфері управління державними фінансами та продовжать співпрацю для організації таких заходів у майбутньому.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

23 вересня 2013 року






ТЕТЯНА ЄФИМЕНКО: ЗАКОН ПРО ТРАНСФЕРТНЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ ВІДПОВІДАЄ ПРИНЦИПАМ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Президент Академії фінансового управління, член-кореспондент НАН України, доктор економічних наук, професор Тетяна Єфименко взяла участь у круглому столі «Трансфертне ціноутворення в агропромисловому секторі України». Організаторами заходу виступили Рада підприємців при Кабінеті Міністрів України, Українська аграрна конфедерація та міжнародна юридична компанія «DLA Piper Ukraine LLC».

Учасники круглого столу обговорили умови впровадження в дію ст. 39 Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення загалом в Україні та в агропромисловому секторі зокрема. Особливу увагу було приділено досвіду європейських країн щодо правил трансфертного ціноутворення та підходам щодо контролю за їх формуванням. На круглому столі були присутні представники міністерств та відомств, міжнародні експерти, керівники професійних громадських об’єднань та найбільших підприємств агропромислового комплексу України.

У своєму виступі Тетяна Єфименко звернула увагу на прогресивні моменти Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», який набув чинності з 1 вересня цього року. За її словами, цей документ відповідає задекларованим Україною принципам євроінтеграції та відкриває можливості для запобігання уникнення оподаткування з боку компаній, що застосовують такий метод податкового планування, як трансфертне ціноутворення. Президент Академії також зазначила, що реформи в Україні в фіскальній сфері, і не тільки, мають враховувати тенденції, що відбуваються та обговорюються в країнах ЄС. Це значним чином вплине на конкурентні переваги українського бізнесу в глобальній економіці. Її підтримав директор департаменту економічного розвитку аграрного ринку Мінагрополітики Віталій Саблук, який зазначив, що практика трансфертного ціноутворення потрібна Україні, оскільки є частиною тих транснаціональних та глобалізаційних процесів, які відбуваються в економіках усіх країн світу.

У ході обговорення голова Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України, президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко повідомив про наміри підготувати пропозиції до уряду щодо подальшого удосконалення законодавства про трансфертне ціноутворення. Вони переважно стосуватимуться питань ціноутворення на продукцію, яку продають українські аграрні компанії, а також цілої низки питань щодо імплементації ухваленого закону, зокрема підзаконних актів, які детально тлумачитимуть положення щодо порядку адміністрування податку, порядку звітності про сплачені податки.

Начальник відділу перевірок трансфертного ціноутворення Департаменту податкового та митного аудиту Міністерства доходів і зборів України Микола Мішин сказав, що відомство під час розробки підзаконних актів щодо трансфертного ціноутворення вестиме діалог з бізнесом і вноситиме відповідні корективи після запропонованих пропозицій та зауважень представників реального сектору економіки. У свою чергу, директор департаменту фінансово-кредитної політики та бухгалтерського обліку Баграт Ахіджанов вніс пропозицію створити двосторонні робочі групи за участю МінАПП та представників аграрного бізнесу, які б представляли інтереси агробізнесу перед Міністерством доходів і зборів.

17 вересня 2013 року






ПРЕЗИДЕНТ АКАДЕМІЇ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ ТЕТЯНА ЄФИМЕНКО: «ЕВОЛЮЦІЯ ЧИ РЕВОЛЮЦІЯ В РЕФОРМАХ? ПЕРЕМОЖЕ «ЗОЛОТА СЕРЕДИНА»…

Інтерв’ю президента Академії фінансового управління Тетяни Єфименко журналу «Вісник Податкової служби України» (№32, серпень 2013 року)

Ми сидимо в затишному кабінеті члена-кореспондента НАН України доктора економічних наук професора заслуженого економіста України президента Академії фінансового управління Тетяни Єфименко, п’ємо чай і ведемо неквапливу розмову. Звісно, про податки, реформи у цій сфері, очікувані зміни та їх доцільність. І про багато іншого, що стосується фіскальної політики. Це не дивно, адже Тетяна Іванівна — не тільки екс-заступник міністра фінансів, а й податківець з великим практичним досвідом.

В. — Тетяно Іванівно, якими, на Вашу думку, повинні бути пріоритети у фіскальній політиці?

Т. І. — Така політика існує виключно як частина соціально-економічної стратегії й тактики держави і має бути збалансованою з урахуванням впливу зовнішніх і внутрішніх чинників. Відповідно менеджмент у податковій політиці необхідно розглядати тільки в такому контексті. Суть у тому, що функції держави потрібно фінансувати, якщо ми хочемо, щоб зростала конкурентоспроможність бізнесу на світовій арені й національна ринкова економіка була захищеною від кризових потрясінь. Водночас сучасні можливості грошово-кредитної, фіскальної політики дають змогу гнучко поєднувати механізми фінансового управління для підтримки помірного податкового навантаження.

Розглядаючи завдання фіскальної політики, я вважаю, що на сьогодні головним пріоритетом стає прозорість. Тобто щоб люди, які сплатили хоча б одну копійку податків, могли, наприклад, зайти на сайт електронного уряду й подивитися, куди, на які статті витрат використовуються їхні гроші. Мені здається, що появу таких перспектив необхідно прискорити, щоб не гальмувати темпи реформ. У нашій країні за 20 з лишком років дуже багато зроблено, щоб існувала транспарентність у взаєминах держави з бізнесом і громадянами. Однак у суспільстві крок за кроком слід відходити від ознак патерналізму, що залишилися зі старих часів, насамперед в інститутах державного управління. Сьогодні ефективними у світі стають партнерські відносини між громадянським суспільством, бізнесом і державою. При цьому держава, так само, як і бізнес, спрямовує свої зусилля на підвищення рівня життя громадян.

Саме такою вбачається парадигма нової економіки. Тому ми повинні розуміти, що нічого не змінимо, у тому числі в податковій політиці, якщо в суспільстві не виникне й не буде реалізовано модель рівноправних справедливих відносин не тільки при укладенні договорів, а й у загальній логіці життя, поведінці. Стосовно громадян, то найкращий спосіб удосконалення особистості, на мою думку, — дотримуватися рекомендацій видатного А. П. Чехова, тобто день за днем по краплі вичавлювати із себе раба.

В. — Як цих істин дотримуються в політичній грі?

Т. І. —Дуже добре, що ви згадали слово «політичній», тому що в жодній країні немає такого лідера, який би, висловлюючи основи своїх нових підходів до тих чи інших управлінських дій, не торкнувся правил оподаткування. Адже вони пов’язані з необхідністю безоплатної передачі частини власності до суспільних фондів у контексті перерозподільчих функцій держави.

Податкова стратегія й тактика завжди припускають, що політичний лідер намагатиметься своїми діями впливати на те, щоб у групах інтересів — державних, приватних, колективних, бізнесових — йому вдалося скоординувати активність носіїв цих інтересів навколо певних ідей. Тому досить зрозумілі добрі наміри політиків вносити зміни до податкових правил. Однак при скороченні існуючих пільг важливо було б оцінити, хто зазнає втрат, чи буде їх компенсовано. А найголовніше — чи не порушиться баланс інтересів, про який я згадала раніше.

Наведу приклад із практики американської економіки. Скажімо, президента США Барака Обаму з його підходами до фіскального навантаження й сильним акцентом на необхідності соціалізації податкової політики в суспільстві багато критикують. І це відбувається, незважаючи на те, що протягом найближчих трьох років фіскальна політика США супроводжуватиметься найжорсткішою консолідацією. Йдеться, по-перше, про концентрацію та підвищення ефективності використання державних доходів. По-друге, має бути різке скорочення й підвищення продуктивності всіх витрат, включаючи військові.

В. — Як Ви оцінюєте ті чи інші реформаторські дії в нашій країні?

Т. І. — Особисто я вітаю будь-які спроби реформ. Чому? Тому що, якщо не обговорювати інновації, реформаторство зведеться до банального конформізму. Тому треба вітати те, що лідери, тим більше молоді лідери, генерують нові ідеї, навіть якщо ці ідеї й новації потребують подальшого доопрацювання. Як фахівець, який розуміє технологію впровадження нововведень, я, як і раніше, готова брати участь у найсміливіших експериментах. Адже потрібно опрацювати велику кількість різних матеріалів, доки реформаторська думка відшліфується і перетвориться на дію.

В. — Сьогодні весь світ буквально вирує з приводу податкової політики. Тривають суперечки про те, якою вона повинна бути, чи варто взагалі застосовувати податки на багатство, на додану вартість тощо …

Т. І. — Ми — країна, що проголосила європейський вектор розвитку. Звідси випливає необхідність орієнтуватися в національному законодавстві так само, як у Євросоюзі, на ПДВ, акцизний податок. Це платежі в дохідну частину бюджету, що мають практично обов’язкові для всіх країн правила. Тому в контексті євроінтеграції ми повинні послідовно дотримуватися податкових «правил гри» Європи. Але… Наскільки непорушні ці правила? Криза показала, що європейські норми теж потрібно переглядати, удосконалювати. Однак є питання, що вимагають політичного вирішення. І ось тут можна запитати себе: чи готові ми заради кращого механізму збору податків трохи відхилитися від деяких правил, задекларованих у рамках євроінтеграційного вектора? Я вважаю, що це дуже серйозна дискусія, яку треба було б організувати в середовищі фахівців, а потім винести в широке коло великого, середнього й малого бізнесу, і особливо залучити тих, хто сьогодні в повному обсязі вбудований у світову систему руху товарів і капіталу. Це обов’язково.

В. — Що ж все-таки краще — ПДВ чи податок з обороту?

Т. І. — Треба вважати, ваше запитання пов’язане з опублікованим для обговорення Міністерством доходів і зборів проектом закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого вдосконалення оподаткування податком на додану вартість», де пропонується знизити діючу ставку податку на додану вартість до 9% з одночасним скасуванням більшості пільг щодо сплати цього податку, а також запровадити податок з обороту (бази оподаткування) на рівні 1-2%. Відповідно до опублікованих на сайті Міндоходів цілей цього регуляторного акта та аналізу його впливу на фіскальну ефективність чинних норм передбачено зниження нинішнього податкового навантаження з ПДВ через зниження базової ставки податку з одночасним запровадженням компенсаторних механізмів у вигляді додаткових ставок податку до загальної бази оподаткування; скасування правила «першої події» і запровадження методу нарахування; уніфікацію первинних документів бухгалтерського обліку з документами податкового обліку; створення умов для спрощеної форми та порядку заповнення податкової звітності з ПДВ.

Одразу скажу, що в професійній дискусії, яка розгорнулася навколо цього законопроекту у віртуальному просторі, уже розставлено основні акценти. Зниження ставки ПДВ, звісно ж, знайде широку підтримку в ділових колах. Щодо додаткового оподаткування за ставками 1 та 2% стосовно тієї самої розрахункової бази, що й ПДВ, зазначу таке. Як адміністратор, абстрагуючись від усіх своїх знань європейського вектора, техніки й технології збору податків, підкреслю, що збирати податок з обороту справді значно простіше. Оскільки є сума реалізації, є певні господарські операції, що мають відображення у фінансовій звітності. І з огляду на те, як порахувати і як сплатити, — цей механізм досить простий порівняно з іншими формами податків.

Але з іншого боку... Візьміть будь-яку компанію — наприклад, оператора мобільного зв’язку. Це, як правило, вертикально інтегровані структури, ми купуємо їхні послуги, сплачуючи відразу, в тому числі ПДВ. Безумовно, подібним економічним агентам нескладно переорієнтуватися на податок з обороту. А як можуть відобразитися зазначені вище зміни, приміром, на взуттєвій промисловості? В асоціації виробників взуття ми спробували порахувати. Чисто арифметично виходить, що кооперація з юридичними особами є невигідною. Тому маленькі виробництва на підставі розрахунків дійшли висновку, що, якщо в них усередині не буде інтегрованого виробництва, то за будь-якої формули нарахування зобов’язань із базою у вигляді обсягу реалізованої продукції відразу виникнуть додаткові витрати. У підсумку, як бачимо, у податку з обороту є така неприємна складова, яка називається кумулятивним ефектом. На це також звертають увагу багато експертів.

В. — Напевно, справа навіть не в тому, поганий чи гарний податок з обороту. Але от чи зможемо ми, наприклад, запровадити спеціальне категорування продукції без зайвих труднощів для спрощення адміністрування диференційованих ставок?

Т. І. — Потрібно сказати, що відносно низькі ставки власне податку з обороту зменшують негативний каскадний ефект. Але якоюсь мірою він все-таки залишається. І якщо продукція постачається різними підприємцями, що мають власну юридичну особу, і структуру виробництва товарів і послуг для кінцевого споживання також сконцентровано в окремих юридичних особах, тоді в ланцюжку товаровиробників для кожного з них, можливо, треба розширити диференціацію ставок. Тоді у загальній сумі цей податок стане однаковим для обороту постачальників товарів і послуг з різними формами кооперації незалежно від поточних змін їх господарського статусу. Ця обставина може знайти підтвердження, якщо в структурі економіки проаналізувати ланцюжки створення доданої вартості, а потім залежно від ресурсомісткості товарів і послуг виключити наслідки кумулятивного ефекту в базі оподаткування.

В. — Дискусії з цього приводу тривають уже багато років...

Т. І. — У тому-то й річ. Ще в 2005 році ми намагалися знайти можливості відмовитися від ПДВ, запровадити нові підходи й навіть прикидали можливі ставки оподаткування. Логіка була такою. Якщо грубо розділити процес виробництва на три стадії, то для чорних заготовок можна було б встановити ставку 3%. Далі, якщо заготовки й переділи здійснюються в єдиній кооперації, — 5%, потім, для кінцевого споживача, — 7%. У випадку вертикально інтегрованого виробництва йшлося про 8-9% ставки податку з обороту. Обмовлюся, що цифри, які я назвала, були результатом розрахунків станом на 2005 рік, і без глибокого аналізу вони не можуть бути застосовані сьогодні. При цьому аналіз повинен стосуватися не лише структури виробництва товарів і надання послуг, а й оцінки впливу на рівень тінізації економіки.

Тоді було кілька варіантів: відмовитися від ПДВ й запровадити податок з обороту, відмовитися від ПДВ й запровадити податок з продажів, відмовитися від ПДВ й запровадити так званий зворотний ПДВ (це коли я у вас щось купую і суму ПДВ відразу сплачую до бюджету). Остання з озвучених мною моделей дуже серйозно обговорювалася в Європі. Вона називається «реверсна модель податку на додану вартість». У нас така модель також знаходила обмежене застосування у випадках, коли були присутні високі ризики несплати податку.

В. — Чому ці ідеї не було підтримано?

Т. І. — Саме через ускладнені технологічні елементи адміністрування. Податок з продажів ми теж уважно вивчали, зокрема як він працює в США. При цьому стикнулися з тим, що оскільки податок з продажів потрібно сплачувати в момент кінцевого споживання, то в США конфліктні ситуації виникали через недосконалість у класифікації, чи кінцева це стадія споживання. Ця проблема у них досить серйозно обговорювалася, і в кризові роки навіть поставало питання запровадження ПДВ.

В. — У Вас були напрацювання щодо паралельного існування податків. Наскільки це може бути корисним для економіки?

Т. І. — Якщо створити управлінську інфраструктуру, яка дасть можливість швидко кваліфікувати операцію за вищезазначеними ознаками, можна паралельно створювати податкові конструкції з однаковими за економічним змістом базами оподаткування, але з різними інтерпретаціями механізмів адміністрування з урахуванням багатьох чинників тіньової економіки. Це не проблема. Але в контексті спрощення адміністрування в жодному разі не можна припускати сукупного ускладнення. Поки що простої технології немає. А якщо запроваджувати необхідні процедури ідентифікації товарів і послуг, то не факт, що це буде ефективніше для бюджету з урахуванням додаткових витрат на утримання адміністративного апарату. До речі, серйозну стурбованість з точки зору адміністрування викликає пропозиція про скасування так званої першої події при нарахуванні ПДВ. А взагалі на всі питання, напевно, можна було б відповісти за наявності детальних розрахунків із застосуванням економічного та поведінкового моделювання. Останнє надзвичайно важливе, тому що не завжди очевидні арифметичні розрахунки зі збільшення дохідної частини бюджету виправдовуються в житті.

Потрібно пам’ятати, що існують так звані інституціональні пастки, добре описані російським академіком В. Полтеровичем, які за допомогою неформальних правил, що існують у суспільстві, спотворюють найкращі наміри реформаторів. У зв’язку з цим, на мою думку, для підтвердження результатів можна було б провести експеримент з паралельним декларуванням. Я є людиною, схильною до раціональних динамічних процесів в управлінні. У будь-якому випадку для мене інновація, на перший погляд не зовсім приваблива, набагато краща, ніж тиша і застій. Реформи, експерименти мають право на існування, незважаючи на те, що заздалегідь невідомо, яка з моделей матиме успіх. Водночас ніколи не можна говорити про те, що все одно нічого не вийде. Тому я глибоко переконана, що ми крок за кроком повинні реформувати існуючу систему оподаткування.

Як це робити? Скажу відверто, щодо змін у фінансових системах я більше схильна до еволюційних моделей. Тобто потрібно спочатку все прорахувати, промалювати структуру, обговорити, а потім уже ухвалювати рішення. Це класика. Але… Давайте згадаємо, як полководці вигравали війни. Іноді не завдяки, а всупереч. Шлях реформ, на жаль, нелегкий. Тому успішний результат залежатиме від послідовного застосування правила «золотої середини» при врахуванні еволюційних і революційних підходів з обов’язковою орієнтацією на думку фахівців і громадськості.

Розмову вели
Ольга МАРЧУК та Ольга ГЕРМАНОВА

Медіа-центр
Академії фінансового управління

2 вересня 2013 року






АКАДЕМІЯ ФІНАНСОВОГО УПРАВЛІННЯ НАЛАГОДЖУЄ СПІВПРАЦЮ З МІЖНАРОДНОЮ ГРОМАДСЬКОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «ГІЛЬДІЯ ФІНАНСИСТІВ»

З 4 по 7 липня 2013 року Фінансова-банківська рада СНД спільно з Кабінетом Міністрів України за підтримки Виконавчого комітету СНД і ВАТ Банк ВТБ провели IV Міжнародний інвестиційний Форум «Ялтинські ділові зустрічі» (Україна, м. Ялта).

З кожним роком «Ялтинські ділові зустрічі» збирають все більше чільних керівників найбільших фінансових, банківських та інвестиційних інституцій держав Співдружності і далекого зарубіжжя. Форум «Ялтинські ділові зустрічі» є знаковою подією для зміцнення фінансово-банківської та економічної інтеграції на просторі СНД. Ділова програма заходу включала розгляд питань розвитку фінансових ринків і підвищення інвестиційної привабливості економік СНД, взаємодії банківських і біржових ринків, створення інтегрованого біржового простору СНД. Спільно з провідними біржовими структурами Співдружності були проведені круглі столи з питань інтеграції фондових ринків країн СНД та гармонізації законодавств на фінансових ринках Співдружності.

У роботі IV Міжнародного бізнес-форуму держав-учасниць СНД взяли участь представники (центральних) національних банків, керівники фінансових та економічних міністерств і відомств, банківських об'єднань та асоціацій, а також глави найбільших комерційних банків, представники інвестиційних компаній держав Співдружності. Участь у Форумі взяли: Міністр фінансів України Колобов Ю.В., Міністр економічного розвитку і торгівлі України Прасолов І. М., Перший заступник Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим Бурлаков П.М., Президент - Голова Правління ВАТ Банк ВТБ Костін А.Л., Голова Виконавчого комітету – Виконавчий секретар СНД Лебедєв С.М., заступник Голови Виконкому - Виконавчого секретаря СНД Дронь А.А., заступник Голови Центрального Банку Російської Федерації Швецов С.А., Міністр економічного розвитку Російської Федерації Улюкаєв О.В., Генеральний директор Фінансово-банківської ради СНД Павло Нефідов , Надзвичайний і Повноважний посол Республіки Молдова в Україні Іон Стевіле, Радник з СНД «ВЕБ Капітал» А.Ю.Краснопояс та ін.

Довідка. Фінансово-банківська Рада СНД (ФБС СНД) створена з ініціативи провідних фінансових і комерційних інститутів країн-учасниць Співдружності Незалежних Держав. В основі ідеї створення ФБС СНД лежить потреба учасників національних фінансових ринків у створенні сприятливих умов їх успішної та ефективної діяльності на територіях сусідніх держав-учасниць СНД, що раніше входили до загального економічного простору. Фінансово-банківська Рада СНД тісно взаємодіє з Виконавчим комітетом СНД. Спільні дії Виконавчого комітету СНД і ФБС СНД дають змогу вирішувати завдання міжнародного масштабу в рамках існуючих програм.

Теми для обговорення на Форумі:

• Набуття чинності угоди про Зону вільної торгівлі. Вплив угоди на інвестиційний і діловий клімат держав-учасниць СНД;

• Нові форми та механізми взаємодії ринків Співдружності в умовах сучасних глобальних викликів;

• Регіональні фінансові центри в СНД: вплив на формування та розвиток біржових та інших ринків у країнах Співдружності;

• Банківські системи на ринку колективних інвестицій в країнах СНД;

• Створення єдиного платіжного простору в країнах СНД як крок до інтеграції фінансових ринків;

• Інноваційні можливості регіонів країн Співдружності в реалізації Міждержавної програми інноваційного співробітництва держав - учасниць СНД на період до 2020 року;

• Перспективи формування Єдиного біржового простору країн ЄЕП / СНД;

• Гармонізація законодавства на фінансових ринках країн СНД. Єдині підходи до регулювання біржової інфраструктури на ринках країн Співдружності;

• Інтеграція валютних ринків країн СНД - активізація національних валют в біржовому обороті торгово-сировинних і фондових операцій;

• Вплив інтегрованого біржового простору на зростання ролі національних валют у торгово-економічному обміні на території СНД;

• Досвід світових інтеграційних об'єднань у створенні єдиного товарного простору (Європейський Союз і т.д.)

У роботі Форуму взяв участь завідувач відділу координації бюджетно-податкової та грошово-кредитної політики Академії фіннансового управління, д.е.н. О.О. Любіч. В межах роботи Форуму відбувалися його робочі зустрічі з Головою Виконавчого комітету – Виконавчим секретарем СНД Лебедєвим С.М. та заступником Голови Виконкому - Виконавчого секретаря СНД Дронем А.А.

На знімках (зліва направо): Іон Стевіле, Лебедєв С.М., Дронь А.А.; на наступному: Любіч О.О., Корнілов В.О., Краснопояс А.Ю., Іон Стевіле.

Суттєвим підсумком участі в роботі Форуму є встановлення наукових контактів з Виконавчим директором Міжнародної громадської організації «Гільдія Фінансистів» В.О. Корніловим. Сторони обговорили можливі напрями співпраці ДННУ «Академія фінансового управління» з відомою міжнародною організацією «Гільдія Фінансистів», визначили орієнтовну тематику, яка була б цікавою для спільних досліджень, склали відповідний Договір, котрий в даний час підписаний обома сторонами (від Гільдії – Корніловим В.О., від Академії – д.е.н., чл.-кор. НАНУ, професором Єфименко Т.І.) та вже вступив у дію.

Історична довідка - Міжнародна громадська організація «Гільдія Фінансистів». Вперше в Росії «Гільдію банкірів і знатних купців» було засновано Петром I в 1721 р. Петро I побував у багатьох європейських країнах і переконався в корисності гільдії для державного устрою. Фінансисти стояли в Гільдії на першому місці і їхня думка завжди враховувалося державною та місцевою владою. З роками функції фінансового регулювання все більше переходили в руки держави, але Гільдія завжди була відкрита для банкірів, купців, державних чиновників і осіб дворянського стану. У 1917 році після революції становий поділ в Росії було скасоване і Гільдія припинила існування.

На початку 90-х років Росія повернулася до ринкових принципів економіки. Підготовка до відновлення «Гільдії фінансистів» зайняла кілька років. 22 червня 1994 Міністерством юстиції Російської Федерації було зареєстровано Регіональне громадське об'єднання «ГІЛЬДІЯ ФІНАНСИСТІВ». Ініціаторами відродження Гільдії були представники державних фінансових органів, ректори фінансових ВНЗ, відомі вчені-фінансисти, які й донині входять до складу засновників Гільдії. Лідерами руху стали перший заступник міністра фінансів РФ В.А.Петров і ректор Фінансової академії при Уряді РФ А.Г. Грязнова. Велику організаційну роботу провів виконавчий директор Гільдії В.А. Корнілов.

За період з 1994 по 2009 рік в регіонах Росії була створена розгалужена мережа відділень. Члени Гільдії брали участь у багатьох загальноросійських проектах, виконували державні замовлення, спрямовані на розвиток фінансової інфраструктури, розробляли нові закони, проводили наукові дослідження; регулярно проводили конгреси, конференції, симпозіуми, круглі столи, в тому числі і на міжнародному рівні. Активну участь члени Гільдії брали в подоланні фінансової кризи 1998 р. Наукові прогнози та вироблені Гільдією рекомендації завжди користувалися авторитетом у Міністерстві фінансів і Уряді Російської Федерації.

Поступово діяльність Гільдії набувала міжнародного характеру. Після того, як Гільдія стала створювати мережу закордонних представництв, вирішено змінити її статус на міжнародний і внести відповідні зміни до Статуту. Рішенням Міністерства юстиції Російської Федерації від 20 січня 2009 року Регіональна громадська організація «ГІЛЬДІЯ ФІНАНСИСТІВ» отримала новий високий статус Міжнародної громадської організації.

В даний час відкриті представництва Гільдії у Великобританії, Угорщині, Німеччині, Данії, Іспанії, Україні, Республіці Казахстан, Фінляндії, Естонії, Латвії та Литві.

Багато статутних положень Гільдії продовжують майже двохсотлітню традицію «Гільдії банкірів і знатних купців», ставлячи на перше місце високі професійні та етичні вимоги до своїх членів, підкреслюючи їх особливу відповідальність. Нові завдання «Гільдії фінансистів» пов'язані з процесами глобалізації в галузі економіки та фінансів. Президентом Гільдії є екс-міністр фінансів РФ О.Л. Кудрін.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

19 липня 2013 року






АКТИВІСТИ ПРОФЕСІЙНИХ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ОТРИМАЛИ ВІДЗНАКИ З НАГОДИ ДНЯ БУХГАЛТЕРА

З нагоди Дня бухгалтера Голова Методологічної ради з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України, член-кореспондент НАН України, доктор економічних наук, професор, Заслужений економіст України, президент Академії фінансового управління Тетяна Єфименко відзначила Почесними грамотами низку активістів профільних громадських організацій. Церемонія нагородження відбулася 16 липня 2013 року в Міністерстві фінансів України.

Бухгалтери та аудитори отримали вітання й подяки за сумлінну працю від Президента України Віктора Януковича, Прем’єр-міністра Миколи Азарова, Міністра фінансів Юрія Колобова.

Заступник Голови Методологічної ради з бухгалтерського обліку, заступник директора з наукової роботи НДФІ ДННУ «Академія фінансового управління», доктор економічних наук, професор Людмила Ловінська, вітаючи учасників торжества, підкреслила, що це професійне свято є прекрасною нагодою відмітити значний внесок працівників бухгалтерських служб у розвиток економіки України. Бухгалтери та аудитори докладають багато зусиль з метою реформування бухгалтерського обліку та фінансової звітності для гармонізації з законодавством Європейського Союзу та на виконання Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». Вона підкреслила, що нові методологічні засади обліку в бюджетній сфері сприятимуть прозорості управління державними фінансами, удосконаленню системи стратегічного бюджетного планування на середньо і довгостроковий періоди.

У вітальному слові Т.І. Єфименко відзначалася важлива роль Методологічної ради, членами якої є висококваліфіковані спеціалісти, що беруть участь у розроблені та розгляді проектів нормативно-правових актів з ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Упродовж багатьох років Методологічна рада співпрацює з професійними громадськими об’єднаннями – ФПБАУ, УАСБА, САУ, РНБА, СПКУ, які представляють фахівців найвищого рівня. Також наголошувалося, що проблеми, які виникають на шляху виконання завдань з модернізації національної економіки, удосконалення сфери бухгалтерського обліку та фінансової звітності, аудиту вимагають нових креативних ідей і виважених рішень. При цьому Методологічна рада завжди готова підтримати конструктивні новації і сприяти впровадженню їх у життя.

Делегація Академії фінансового управління також взяла участь в урочистостях, які з нагоди професійного свята відбулися в Українському домі. Його організаторами виступили Федерація професійних бухгалтерів і аудиторів України, Аудиторська палата України, Cпілка аудиторів України за участю Міністерства фінансів України, Національного банку України, Державної податкової служби України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

На знімку: президент Спілки податкових консультантів України Леонід Рубаненко, голова правління корпорації «Консалтингова група «Рубаненко і партнери» Людмила Рубаненко, голова Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України Олександр Папаїка, заступник директора з наукової роботи НДФІ ДННУ «Академія фінансового управління» Людмила Ловінська, виконавчий директор ПФБАУ Валентина Легка.

На знімку: заступник директора з наукової роботи НДФІ ДННУ «Академія фінансового управління» Людмила Ловінська, заступник завідувача Центру впровадження результатів фінансово-економічних досліджень Вікторія Лісіна, завідувач відділу державного фінансового контролю Ірина Чумакова, завідувач кафедри бухгалтерського обліку, аналізу та аудиту Національного університету біоресурсів і природокористування України Євгенія Калюга, завідувач відділу методології бухгалтерського обліку Микола Гайдай, наукові співробітники Юлія Кравченко та Марія Очеретна.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

18 липня 2013 року






ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

Щиро вітаю всіх працівників Академії фінансового управління з професійним святом – Днем бухгалтера!

Нехай цей день буде наповнений гідним визнанням внеску наших науковців, талановитих стратегів фінансово-економічної справи у загальнодержавну скарбницю, а люди висловлюють подяку і шану за скромну, але вкрай необхідну працю, яка є підґрунтям фінансового благополуччя кожного колективу.

Хай вам підкоряються нові професійні й життєві висоти, а енергійність та цілеспрямованість кожного з вас допоможуть здолати усі перешкоди.

Від щирого серця зичу, аби всі ваші справи були непідвладні плину часу та зміні поколінь, а доля хай шле добро і щастя, міцне здоров’я та достаток.

Президент Академії, Голова Методологічної ради
з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
Т. І. Єфименко


Медіа-центр
Академії фінансового управління

15 липня 2013 року






КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ МІЖНАРОДНИХ СТАНДАРТІВ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ В БЮДЖЕТНІЙ СФЕРІ РОЗГЛЯДАЛИ НА СЕМІНАРІ

Президент Державної навчально-наукової установи «Академія фінансового управління», член-кореспондент НАНУ, доктор економічних наук, професор, заслужений економіст України Тетяна Єфименко взяла участь у науково-практичному семінарі «Концептуальні підходи до імплементації міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в бюджетній сфері у контексті розвитку системи управління державними фінансами України», який відбувся 18 червня 2013 року в Національній академії управління.

Тетяна Єфименко виступила перед присутніми з доповіддю «Передумови імплементації міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в державному секторі у контексті розвитку системи управління державними фінансами України». Вона, зокрема, розповіла про розвиток стандартів, розроблених Міжнародною федерацією бухгалтерів для державного сектору (IPSAS). Стандарти IPSAS представляють найкращий досвід у сфері обліку за методом нарахування та дають можливість готувати фінансові звіти, придатні для аудиту і здійснення порівнянь, до яких звертається більшість країн, що прагнуть модернізації бухгалтерських систем.

Доповідь на тему «Проблеми та перспективи застосування методу нарахування та відповідності доходів та витрат в бухгалтерському обліку суб’єктів державного сектору» зробила заступник директора НДФІ з наукової роботи Академії фінансового управління, доктор економічних наук, професор Людмила Ловінська. Вона акцентувала увагу на проблемах, які виникають під час запровадження методу нарахування в бухгалтерський облік суб’єктів державного сектору та очікуваних результатах від його застосування.

Про світові тенденції розвитку бухгалтерського обліку в державному секторі та перспективи для України говорили доктор економічних наук, професор кафедри фінансів та банківської справи Національної академії управління Сергій Єрохін, кандидат економічних наук, начальник відділу бухгалтерського обліку та звітності Державного агентства водних ресурсів України Людмила Гапоненко, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів та банківської справи Національної академії управління Ірина Дишко.

З нормативно-правовим забезпеченням та організаційно-управлінськими заходами з реалізації Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі присутніх ознайомила кандидат економічних наук, начальник управління методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Державної казначейської служби України Наталія Сушко. Про загальні положення порядку складання фінансової звітності суб’єктами державного сектору відповідно до вимог національних стандартів розповіла директор департаменту консолідованої звітності Державної казначейської служби України Людмила Гізатуліна.

Кандидат економічних наук, доцент, завідувач відділу державного фінансового контролю Академії фінансового управління Ірина Чумакова висвітлила питання методологічних засад обліку зобов’язань суб’єктів державного сектору відповідно до НП(С)БОДС, а доктор економічних наук, професор кафедри обліку та аудиту Київського національного університету імені Тараса Шевченка Ірина Дрозд – питання методологічних засад застосування національних стандартів бухгалтерського обліку в державному секторі щодо обліку активів суб’єктів державного сектору.

Науково-практичний семінар відвідало майже 300 представників головних розпорядників бюджетних коштів, центральних органів виконавчої влади, фондів соціального страхування та фахівців з кількох областей України – Київської, Житомирської, Вінницької, Полтавської, Чернігівської та Черкаської. Планується, що відповідні семінари найближчим часом також будуть проведені в інших регіонах з метою ознайомлення якнайбільшої кількості людей з особливостями застосування міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в державному секторі.

Медіа-центр
Академії фінансового управління

25 червня 2013 року





 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29
©2003